Mikorzyn 2006, lista zgłoszonych referatów i warsztatów

 

 

Prelegent

Tytuł

1.   

Baran-Łucarz,M.

Prosto w oczy – fonetyka jako „Michałek” na studiach filologicznych?

2.   

Bryła,A.

European veto to the ideological assumptions of the LFC voiced by Continental learners (survey analysis)

3.   

Bukowski,D.

Intonation in pronunciation teaching – in search of a new perspective

4.   

Derenowski,M.

Providing meaningful feedback during oral practice in the language classroom

5.   

Frankiewicz-Popiołek,J.

Teaching pronunciation to young learners in Helen Doron Early English

6.   

Gonet,W.

Success in the aquisition of English phonetics by Poles

7.   

Gonet,W.

Check your pronunciation (warsztat)

8.   

Grzeszczakowska-Pawlikowska,B.

Rozważania nad rytmem w nauczaniu języków obcych

9.   

Nowacka,M.

Progress in pronunciation: mission (im)possible?: a longitudinal study of college students’ phonetic performance

10.              

Pawlak,M.

On the use of pronunciation learning strategies by Polish foreign language learners

11.              

Rojczyk,A.

Potrzeba zwrócenia uwagi na opozycję słaba ­­­– mocna spółgłoska plozywna w dydaktyce języka angielskiego

12.              

Schwartz,G.

Can you always trust your ears?? (warsztat)

13.              

Sikorski,J.

Intonacja neutralna jako zadanie

14.              

Sikorski,J.

Transkrypcja w fonetyce korektywnej języka niemieckiego

15.              

Sobkowiak,W.

Phonetics of dictionary definitions (presentation of book in press)

16.              

Sobkowiak,W.

PDI for everybody! (warsztat)

17.              

Sobkowiak,W. & W.Ferlacka

Calibrating the Phonetic Difficulty Index

18.              

Stasiak,S. & I.Czyżak

Przegląd zasobów internetowych do samodzielnej nauki wymowy języka angielskiego, czyli jak stworzyć własne mini laboratorium językowe?

19.              

Święciński,R.

Teaching English articulatory setting features to Polish students of English – a study of phonation

20.              

Szpyra,J.

Phonetic instructions in English pronunciation teaching materials – how useful are they?

21.              

Szymańska-Czaplak,E.

Nauczanie fonetyki w szkole na poziomie elementarnym - analiza wybranych podręczników do nauki języka angielskiego

22.              

Szyszka,M.

Phonetic portfolio – towards learner autonomy

23.              

Waniek-Klimczak,E.

Fonetyka w kształceniu nauczycieli: analiza wybranych aspektów ‘teacher talk’ na przykładzie języka angielskiego polskich nauczycieli – praktykantów (warsztat)

24.              

Wrembel,M.

Pronunciation teaching methods and techniques; the past, the present and the future