Mikorzyn
2006, lista zgłoszonych referatów i warsztatów
|
Prelegent |
Tytuł |
1.
|
Baran-Łucarz,M. |
Prosto
w oczy – fonetyka jako „Michałek” na studiach filologicznych? |
2.
|
Bryła,A. |
European veto to the ideological assumptions
of the LFC voiced by Continental learners (survey analysis) |
3. |
Bukowski,D. |
Intonation in pronunciation teaching – in
search of a new perspective |
4. |
Derenowski,M. |
Providing meaningful feedback during oral
practice in the language classroom |
5. |
Frankiewicz-Popiołek,J. |
Teaching
pronunciation to young learners in Helen Doron Early English |
6. |
Gonet,W. |
Success in the aquisition of English
phonetics by Poles |
7. |
Gonet,W. |
Check your pronunciation (warsztat) |
8. |
Grzeszczakowska-Pawlikowska,B. |
Rozważania nad rytmem w nauczaniu języków obcych |
9.
|
Nowacka,M. |
Progress in pronunciation: mission
(im)possible?: a longitudinal study of college students’ phonetic performance |
10.
|
Pawlak,M. |
On the use of
pronunciation learning strategies by Polish foreign language learners |
11.
|
Rojczyk,A. |
Potrzeba zwrócenia uwagi na opozycję słaba –
mocna spółgłoska plozywna w dydaktyce języka angielskiego |
12.
|
Schwartz,G. |
Can you always trust your ears?? (warsztat) |
13.
|
Sikorski,J. |
Intonacja
neutralna jako zadanie |
14.
|
Sikorski,J. |
Transkrypcja
w fonetyce korektywnej języka niemieckiego |
15.
|
Sobkowiak,W. |
Phonetics of dictionary definitions
(presentation of book in press) |
16.
|
Sobkowiak,W. |
PDI for everybody! (warsztat) |
17.
|
Sobkowiak,W.
& W.Ferlacka |
|
18.
|
Stasiak,S.
& I.Czyżak |
Przegląd
zasobów internetowych do samodzielnej nauki wymowy języka angielskiego, czyli
jak stworzyć własne mini laboratorium językowe? |
19.
|
Święciński,R. |
Teaching English articulatory setting
features to Polish students of English – a study of phonation |
20.
|
Szpyra,J. |
Phonetic instructions in English
pronunciation teaching materials – how useful are they? |
21.
|
Szymańska-Czaplak,E. |
Nauczanie
fonetyki w szkole na poziomie elementarnym - analiza wybranych podręczników
do nauki języka angielskiego |
22.
|
Szyszka,M. |
Phonetic portfolio – towards learner autonomy |
23.
|
Waniek-Klimczak,E. |
Fonetyka
w kształceniu nauczycieli: analiza wybranych aspektów ‘teacher talk’ na
przykładzie języka angielskiego polskich nauczycieli – praktykantów
(warsztat) |
24.
|
Wrembel,M. |
Pronunciation teaching methods and
techniques; the past, the present and the future |