Program 6-tej konferencji
naukowej Dydaktyka fonetyki języka obcego w Polsce
Mikorzyn, 8-10 maj 2006
Poniedziałek,
8.5.2006
14.00 – 15.00 |
Obiad |
15.15 – 15.30 |
Otwarcie konferencji |
Sesja I |
|
Przewodniczy: Włodzimierz Sobkowiak |
Godzina |
Prelegent |
Temat |
15.30 – 16.00 |
Mirosław Pawlak |
On the use of pronunciation learning strategies by Polish foreign
language learners |
16.00 – 16.30 |
Małgorzata Baran-Łucarz |
Prosto w oczy – fonetyka jako „Michałek” na
studiach filologicznych? |
16.30 – 17.00 |
Agnieszka Bryła |
European veto to the
ideological assumptions of the LFC voiced by Continental learners (survey
analysis) |
17.00 – 17.30 |
Kawa/Herbata |
|
17.30 – 18.00 |
Wiktor Gonet |
Success in the
aquisition of English phonetics by Poles |
18.00 – 18.30 |
Marta Nowacka |
Progress in
pronunciation: mission (im)possible?: a longitudinal study of college
students’ phonetic performance |
18.30 – 19.00 |
Elżbieta Szymańska-Czaplak |
Nauczanie fonetyki w szkole na poziomie
elementarnym - analiza wybranych podręczników do nauki języka angielskiego |
19.30 - |
Kolacja |
Wtorek,
9.5.2006
9.00 – 10.00 |
Śniadanie |
Sesja II |
|
Przewodniczy: Ewa Wamiek-Klimczak |
Godzina |
Prelegent |
Temat |
10.00 – 11.00 |
Jolanta Szpyra-Kozłowska |
Phonetic instructions
in English pronunciation teaching materials – how useful are they? |
11.00 – 11.30 |
Beata Grzeszczakowska-Pawlikowska |
Rozważania nad rytmem w
nauczaniu języków obcych |
11.30 – 12.00 |
Włodzimierz
Sobkowiak |
Phonetics of dictionary
definitions (presentation of book in press) |
12.00 – 12.30 |
Kawa/Herbata |
|
12.30 – 13.00 |
Sławomir Stasiak & Iwona Czyżak |
Przegląd zasobów internetowych do samodzielnej nauki
wymowy języka angielskiego, czyli jak stworzyć własne mini laboratorium
językowe? |
13.00 – 13.30 |
Magdalena Wrembel |
Pronunciation
teaching methods and techniques; the past, the present and the future |
13.30 – 14.00 |
Magdalena Szyszka |
Phonetic portfolio – towards learner autonomy |
14.00 – 14.30 |
Radosław Święciński |
Teaching English
articulatory setting features to Polish students of English – a study of
phonation |
14.30 – 15.30 |
Obiad |
Sesja II cont. |
|
Przewodniczy: Ewa Wamiek-Klimczak |
Godzina |
Prelegent |
Temat |
16.00 – 17.00 |
Katarzyna Dziubalska-Kołaczyk & Dawid Pietrala |
PELT: An English
language tutorial system for Polish speakers |
Sesja
warsztatowa – kawa/herbata w trakcie |
||
17.00 – 20.00 |
Włodzimierz Sobkowiak & Aleksandra
Siekierska-Wojnowska |
|
Wiktor Gonet |
Check your
pronunciation |
|
Ewa Waniek-Klimczak |
Fonetyka w kształceniu nauczycieli: analiza
wybranych aspektów ‘teacher talk’ na przykładzie języka angielskiego polskich
nauczycieli - praktykantów |
|
|
Geoffrey Schwartz |
Can you always trust your ears? |
20.30 - |
Bankiet – biesiada |
Środa,
10.3.2006
9.00 – 10.00 |
Śniadanie |
Sesja III |
|
Przewodniczy: Jolanta Szpyra-Kozłowska |
Godzina |
Prelegent |
Temat |
10.00 – 10.30 |
Janusz Sikorski |
Transkrypcja w fonetyce korektywnej języka
niemieckiego |
10.30 – 11.00 |
Janusz Sikorski |
Intonacja neutralna jako zadanie |
11.00 – 11.30 |
Arkadiusz Rojczyk |
Potrzeba zwrócenia uwagi
na opozycję słaba – mocna spółgłoska plozywna w dydaktyce języka
angielskiego |
11.30 – 12.00 |
Dariusz Bukowski |
Intonation in
pronunciation teaching – in search of a new perspective |
12.00 – 12.30 |
Kawa/Herbata |
|
12.30 – 13.00 |
Marek Derenowski |
Providing
meaningful feedback during oral practice in the language classroom |
13.00 – 13.30 |
Justyna Frankiewicz-Popiołek |
Teaching pronunciation to young learners in Helen Doron Early English |
13.30 – 14.00 |
Włodzimierz Sobkowiak & Wiesława Ferlacka |
14.00 – 14.30 |
Zakończenie konferencji/dyskusja |
14.30 – |
Obiad |