Referaty zgłoszone na Soczewkę 2005, alfabetycznie według
tytułów
1.
|
Dr Sylwia Scheuer |
“I’ve seen it all before”, or: on the
phonetic profile of the first-year student |
2. |
Dr Wiktor Gonet |
Acoustic reflections of foreign accent
(workshop) |
3. |
Prof.
Włodzimierz Sobkowiak |
Cambridge
English Pronouncing Dictionary (CEPD) on CD-ROM: some critical comments |
4. |
Marek
Sitek |
Charakterystyka
metody kontrastywnej na przykładzie analizy porównawczej systemów
samogłoskowych języka polskiego i niemieckiego |
5.
|
Agnieszka
Jelska-Cydzik |
Does explicit treatment help students
eradicate word stress errors? |
6. |
Prof.
Jolanta Szpyra-Kozłowska, D.Bukowski |
Drama techniques in teaching phonetics
― English Pronunciation Theatre |
7. |
Dr
Hanna Wysocka |
|
8.
|
Dr Wiktor Gonet, G.Pietroń |
English interdental
fricatives in the speech of Polish learners of English |
9. |
Dr
Janusz Sikorski |
|
10. |
Dr Wiktor Gonet |
From figures to facts: statistics for
linguistics (workshop) |
11. |
Wiesława Ferlacka |
|
12. |
Katarzyna Janicka |
On the native-like goal of second language
pronunciation: some substantive evidence against the assumptions of the LFC |
13. |
Prof.
Włodzimierz Sobkowiak |
PDI revisited: lexical coocurrence of
phonetic difficulty codes |
14. |
Prof. Geoffrey Schwartz |
Perceptual party tricks for pronunciation
teachers (workshop) |
15. |
Dr
Małgorzata Baran |
Phonetics learning preferences of Polish
students; field dependence/field independence as a moderator variable |
16. |
Prof. Geoffrey Schwartz |
Pitch movement and the realization of English
vowels |
17. |
Prof.
Jolanta Szpyra-Kozłowska, S.Stasiak |
Pronunciation proficiency and phonetic
transcription |
18. |
Dr
Janusz Sikorski |
|
19. |
Robert
Skoczek |
Rola
fonostylistyki w nauczaniu wymowy języka niemieckiego (j.niem.) |
20. |
Prof.
Włodzimierz Sobkowiak |
|
21. |
Dr
Tomasz Ciszewski |
The English interdentals and the Polish
learner: perceptual difficulties and substitution patterns |
22. |
Prof.
Jolanta Szpyra-Kozłowska, Justyna Frankiewicz, Radosław Święciński |
The language laboratory and modern
pronunciation pedagogy |
23. |
Dr
Mirosław Pawlak |
The place of
learner autonomy in pronunciation instruction |
24. |
M. Nowacka |
'To hear ourselves as others hear us' – an
evaluation and self-evaluation of the pronunciation of English departmnet
graduates |
25. |
Prof. Linda Shockey |
Understanding
informal speech: the case of English |
26. |
I.Czyżak,
S.Stasiak |
Who is in charge? Teacher versus peer
correction of pronunciation errors in the context of secondary school
classroom |
27. |
Dr
Małgorzata Baran |
Wiedza
fonetyczna a postęp w wymowie języka obcego; zależność/niezależność od pola
danych jako zmienna modyfikująca |
28. |
L.
Stadnicka, J. Frankiewicz, M.Nowacka |
Written or oral tests of pronunciation? |