Metoda modelowania dialogów w klasie Questioning the Author (QtA) została stworzona przez Isabel Beck i Margaret McKeown. Jest ona zwartym, głęboko osadzonym w teorii pedagogicznej programem budowania dialogów w klasie, stosowanym z powodzeniem przez wielu nauczycieli w amerykańskich szkołach. Program ten dostarcza zarówno nauczycielom, jak i uczniom pozytywnych doświadczeń w zakresie komunikacji w klasie oraz znaczących wyników w procesie uczenia się. Nauczyciel za pomocą QtA motywuje uczniów do pracy z materiałem edukacyjnym i jego wnikliwej analizy oraz kształtuje u uczniów umiejętność późniejszego przedstawienia materiału zaprezentowanego przez autora. Usprawnia również uczniowskie rozumienie tekstów informacyjnych, może więc być używana w klasowych dyskusjach dotyczących zagadnień przyrodniczych i naukowych. W QtA nauczyciel stosując aktywne słuchanie (słowa wyrażające zainteresowanie, parafrazy wypowiedzi uczniów) oraz stawiając pytania otwarte i parafrazując je, zachęca uczniów do dyskusji nad postawionym problemem, aktywizuje poszczególnych uczniów do formułowania i wyrażania swoich opinii na temat zjawisk przyrodniczych. Dzięki zestawowi określonych strategii komunikacji, nauczyciel jest w stanie podtrzymywać oraz kierować dyskusją w taki sposób, że w konsekwencji wymiany pomysłów i poglądów, uczniowie dochodzą do poprawnych naukowo wyjaśnień.
 
Prezentacja QTA